**Artikel ini asalnya diterbitkan dalam Bahasa Inggeris di WapCar Community, platform perkongsian pendapat dikalangan pembaca. Klik pautan di bawah untuk sertai komuniti peminat kereta di Malaysia
https://forum.wapcar.my/
Maklumat asas tentang kereta saya:
Toyota Hilux 2.4V 2021
window.googletag = window.googletag || {cmd: []}; googletag.cmd = googletag.cmd || []; googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('/22557728108/my_article_fourthp_under_pc', [
728,
90
], 'div-gpt-ad-1685525140735-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.pubads().collapseEmptyDivs(); googletag.enableServices(); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1685525140735-0'); });
Sebab saya membeli kereta ini
- Kerana Top Gear cuba untuk hancurkan reputasinya tapi tak berjaya (Musim ke-3 episod 5).
- Untuk kegunaan kerja pembinaan dan sebagai trak sokongan bagi hobi saya
Proses pemilihan kereta
- Saya ada bajet RM 60,000
- Ia merupakan salah satu 4x4 paling diiktiraf ramai di seluruh dunia
Pengalaman pengguna
Saya sudah menempuh perjalanan 100,000 km dengan Hilux ini. Malah, teman wanita saya sukakannya sebagai kereta harian. Tak disangka, ia selesa dan juga dilengkapi kamera 360 darjah bagi memudahkan proses parkir.
Kelebihan Toyota Hilux saya
- Penggunaan minyak yang hebat di lebuh raya
- Tempat duduk selesa bagi penumpang di depan dan belakang
- 6 pemegang cawan di depan
- Banyak port pengecas
Kekurangan Toyota Hilux saya
- Ia sangat panjang, oleh itu ‘turning radius’nya agak teruk
- Kereta akan terasa bergegar di belakang jika tiada membawa beban berat di belakang
- Parkir di ruang sempit
Penilaian Toyota Hilux saya
Skor keseluruhan: 5/5
Prestasi: 4/5
Kualiti dan Kelengkapan: 5/5
Ruang: 5/5
Keselesaan perjalanan: 4/5
Penjimatan minyak: 5/5
Harga dan Kos: 4/5
Rumusan
Saya memilih Hilux kerana saya bekerja sebagai kontraktor dan saya perlukan sebuah kereta yang mampu membawa pasir dan simen. Setakat ini, trak ini tidak pernah mengecewakan. Saya juga seorang pemandu gymkhana, oleh itu trak ini juga digunakan sebagai trak sokongan apabila saya pergi berlumba. Ini kerasa memandu kereta lumba ke KL untuk menyertai pertandingan agak berisiko tinggi kerana kereta saya boleh rosak bila-bila masa selepas perlumbaan. Saya boleh membawa peralatan dengan trak ini dan saya juga boleh menyokong rakan-rakan lain jika kereta mereka bermasalah.
Kisah menarik bersama Hilux saya
Dahulu, saya pernah pergi ke jalan tanah yang tidak rata dan memecut Hilux ini seperti pemandu rally ketika saya mencari air terjun tersembunyi bersama rakan-rakan.
window.googletag = window.googletag || {cmd: []}; googletag.cmd = googletag.cmd || []; googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('/22557728108/my_article_relatedmodel_above_pc', [
728,
90
], 'div-gpt-ad-1685525247138-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.pubads().collapseEmptyDivs(); googletag.enableServices(); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1685525247138-0'); });