Tag

new toyota estima

Toyota Estima – Long live the Malaysian king of MPV

MPVs were once a hot commodity and none were as legendary as the Toyota Estima. The unique egg-shaped van was a favourite among Malaysian families, providing versatility and loads of space.However, the legacy of Toyota’s eponymous MPV is sadly gone. Toyota quietly killed off the Estima in 2019 and few actually noticed its untimely death.We’ve already waxed lyrical about how the first-gen Estima was a gamechanger (and deserves to be a modern classic). So, we’ll put the spotlight

CY Foong

CY Foong

Dec 17, 2020

Sejarah Toyota Estima: MPV yang memulakan kehangatan kereta keluarga

Setiap keluarga yang semakin membesar sememangnya memerlukan kenderaan untuk membawa keseluruhan ahli yang semakin bertambah. Sebagai ibu bapa, mereka lebih prihatin akan keperluan dan keselesaan setiap ahli keluarga.Di Malaysia, antara kenderaan yang memulakan kehangatan kereta keluarga ialah Toyota Estima. Toyota Estima yang kita kenali sejak ia dihangatkan pada awal era 2000-an sebenarnya bermula daripada Toyota Previa yang diperkenalkan pada tahun 1990.Generasi pertama (XR 10. XR 20; 19

Faisal

Faisal

Oct 12, 2020

Panduan membeli Toyota Estima terpakai, MPV second hand kegemaran rakyat Malaysia!

Toyota Estima telah ditamatkan pengeluaran oleh Toyota pada tahun 2019. Model MPV popular tersebut melalui penjualan generasi akhir yang sukar kerana dibayangi oleh model Toyota Alphard dan Toyota Vellfire yang lebih premium.Walaubagaimanapun, MPV dengan pelbagai konfigurasi penumpang ini masih popular di Malaysia. Ia masih boleh dibeli oleh penjual kereta recond dan terpakai.Toyota Estima merupakan MPV yang boleh dinaiki dengan selesa pada tempat duduk baris ketiga dengan harga yang lebih mesra

Haris

Haris

Jan 5, 2021

Toyota Estima – Raja MPV Malaysia suatu ketika dulu. MPV dah hilang takhta?

MPV suatu ketika dahulu adalah komoditi yang popular dan tiada yang lebih ‘lejen’ daripada Toyota Estima. Van berbentuk bujur telur yang unik ini pernah menjadi kegemaran para keluarga di Malaysia kerana ia serba-boleh dan mempunyai ruang dalaman yang luas.Namun, legasi MPV Toyota ini malangnya sudah berlalu pergi. Secara senyap, Toyota telah menggugurkan Estima pada tahun 2019 dan tidak ramai yang perasan kematian MPV ini di pasaran kereta baru negara kita.Kami sudahpun ceritakan ba

Mersita

Mersita

Dec 27, 2020

Supercharged, mid-engine, AWD - Here's why the first Toyota Estima is a modern classic

Toyota in the 1990s was on a roll when it came to producing some of the greatest cars of the modern era. Models like the A80 Supra, SW20 MR2, the Z30 Soarer and even the X90 Chaser/Mark II/Cresta became modern cult classics among car fans.However, there is another Toyota model from that period that should also deserve to be a modern classic. It was revolutionary in design, had some clever engineering, and more importantly for a Toyota, pretty reliable. I'm of course talking about the first g

CY Foong

CY Foong

Oct 25, 2020

Toyota Estima dengan twin turbo menghasilkan 370 PS, siap masuk trek lumba!

Anda pemilik ataupun peminat MPV Toyota Estima (ataupun Previa, nama rasmi yang dijual oleh UMW Toyota) ataupun kereta yang unik.Di Jepun, sebuah syarikat talaan kereta bernama Topline telah membina sebuah Estima yang khas untuk kegunaan di litar lumba!Nampak intercooler besar kat tengah tu?Topline adalah salah satu pakar ubahsuai MPV di Jepun dengan pengalaman lebih daripada 20 tahun. Diorang ni dah kira macam otai lah dekat sana.Pertama sekali, Topline menggunakan Toyota Estima generasi kedua

Zamil Syaheer

Zamil Syaheer

Sep 7, 2020

Estima terbabas di ‘flyover’, anak terhumban ke bawah ‘landing’ atas Vellfire

Disebabkan hujan lebat, sebuah MPV Toyota Estima hilang kawalan dan terbabas di sisi jalan atas jejambat Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) menghala ke Jalan Tun Razak dari Gombak.Kemalangan sebegini memang kadangkala terjadi tapi kali ini, yang mengejutkan ialah kanak-kanak yang duduk di belakang tercampak dari cermin sisi belakang kanan dan terjatuh ke bawah.Setelah tercampak keluar, kanak-kanak tersebut mendarat di pusat pameran kereta di Jalan Pahang yang terletak betul-betul di bawah jejambat

Mersita

Mersita

Dec 2, 2020

25 years ago, Toyota shoved an MR2 engine into an Ipsum for the fun of it

Ever wondered what would a Toyota Innova look like if its regular 2.0-litre engine was swapped out for a 3.0-litre inline-6 from the GR Supra? Well, that sounds mad but Toyota Great Britain (GB) once did something similar to one of their MPVs nearly 25 years ago.The Picnics JDM twin, the IpsumBack in 1997, Toyota GB’s PR and Social department transformed a sensible Toyota Picnic MPV into the crazy-sounding Picnic Sport Turbo. The Picnic was more recognised in Malaysia as the Ipsum where it

CY Foong

CY Foong

Apr 17, 2021

Sejarah Toyota Alphard: Pembangunan yang menjadi raja segala MPV

Di Malaysia, kehangatan kenderaan jenis MPV mula menjadi jelas sejak kedatangan Toyota Estima. Walaupun Toyota Estima mempunyai saiz dan rupa paras yang cukup menonjol, sesetengah pembeli lebih gemar akan kenderaan yang lebih gah supaya kelihatan lebih ‘atas’ dalam khalayak ramai.Dengan kebolehan yang cukup lengkap serta gaya yang dimiliki oleh Toyota Estima, pembeli sememangnya menantikan kehadiran abang sulungnya iaitu Toyota Alphard.Generasi pertama (AH10; 2002 – 2008)Dengan

Faisal

Faisal

Oct 18, 2020

Panduan membeli Toyota Wish generasi kedua (AE20) serendah RM 40k, pencabar Alza - Exora sebenar?

Tidak dinafikan, zaman kegemilangan MPV mula merudum tetapi ia masih belum berakhir. Akibat daripada kemuncak zaman emas MPV tersebut, beberapa MPV masih mempunyai penangan yang hebat sehinggalah ke hari ini. Antaranya, Toyota Wish!Dibangunkan sejak 20 tahun yang lalu, Toyota Wish mencapai kesempurnaan pada generasi kedua yang dilancarkan pada tahun 2009 di Jepun. Walaupun generasi ini tidak dibawa masuk secara rasmi, Toyota Wish tetap ligat berkeliaran di jalan raya Malaysia.Praktikaliti Toyota

Haris

Haris

Feb 6, 2021

Toyota Raize, Alphard - antara 5 kereta paling laris di Jepun tahun 2020 yang ada di Malaysia!

Jenama Jepun sememangnya menjadi pilihan utama bagi sesetengah pembeli di Malaysia. Oleh yang demikian, sudah tentu model kereta terlaris di Jepun mampu menjadi penanda aras terawal untuk model-model yang bakal berjaya di Malaysia.Imej oleh The Federal NewsMenurut Japan Automobile Dealer Association (JADA), berikut adalah model paling laris di Jepun pada tahun 2020 (kategori bukan kereta-kei). No Model Unit Jualan Tahun 2020 1 Toyota Yaris 151,766 2 Toyota Raize 126,

Haris

Haris

Jan 11, 2021

Honda Jazz, kereta klon paling banyak tumpas di Kelantan!

Kereta klon mungkin nampak menarik dengan tawaran harga yang sangat murah tetapi ia sebenarnya duri dalam daging. Untuk pembeli kereta klon yang merasa selamat kerana tinggal di tempat yang terpencil, fikirkan semula.Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kelantan, Hanif Yusabra Yusuf memberikan amaran kepada pembeli kereta klon yang berleluasa di Kelantan.Gambar hiasan“Berdasarkan statistik pada tahun lalu, sebanyak 7 buah kereta Honda Jazz klon disita berbanding kenderaan lain sebanya

Haris

Haris

Feb 19, 2021

Perodua D55L akan jadi model Perodua pertama dengan kit Modellista?

Perodua D55LPasaran SUV akan menjadi semakin hangat apabila Perodua D55L dijangka akan hadir pada tahun 2021. Walaupun masih dalam pembangunan, hype untuk Perodua D55L sedang membara apatah lagi model asasnya boleh disesuaikan dengan kit badan Modellista!Modellista adalah syarikat modifikasi yang terkenal dengan model-model Toyota. Selain daripada Daihatsu Rocky dan Toyota Raize (kembar Perodua D55L), kit Modellista sudah banyak menaikkan imej garang pada Toyota Alphard, Toyota Vellfire dan juga

Haris

Haris

Dec 11, 2020

My MPV sliding doors are not working, what is the problem?

So, the sliding doors on your MPV decided to fail on you. It could be a Toyota Alphard, Toyota Estima, Toyota Sienta, Nissan Serena, Hyundai Starex, or a Kia Grand Carnival.Manual sliding doors are a lot easier to fix, but power sliding doors are a little bit trickier.Before you rush to any nearby workshop, you might want to check a few things. The solution is usually a lot cheaper than you think it is.1. Sliding doors hard to open or close? Could be dirty tracksTracks for the sliding door of a

Arif

Arif

Jan 29, 2021

Panduan membeli Nissan Serena C26 terpakai, MPV kotak bagi yang suka menongkah arus?

Sebagai sebuah pasaran yang dijangka menurun (oops), mungkin ramai yang mempertimbangkan model MPV terpakai. Apa salahnya, kemuncak pasaran MPV pun sudah berlalu justeru model-model yang mahal ketika itu kini sudah mampu milik.Sebelum ini Wapcar.my pernah menampilkan Toyota Estima dan Toyota Alphard dalam panduan kereta terpakai kami. Sebagai keseinambungan, kami tampilkan juga pesaingnya iaitu Nissan Serena generasi C26.Sebagai rujukan, Nissan Serena bersaing rapat dengan Toyota Noah, Voxy dan

Haris

Haris

Feb 3, 2021

Owner Review: My Honda CR-V - Is replacing an MPV with an SUV a good idea?

** This article is the personal experience of a 2017 Honda CR-V 2.0 2WD owner and does not necessarily reflect the views of WapCar.Facebook: JJ ChangToying with the idea of SUVAt the end of 2016, I was in search for a new family car, and having previously owned a 2010 Toyota Estima 2.4 Aeras, I didn’t want to get another MPV as options were limited. My MPV options at the time were the Toyota Alphard, Toyota Vellfire, Honda Odyssey, and Nissan Elgrand. I could have gone for a newer Est

Owner Review

Owner Review

Aug 28, 2020

Pintu gelongsor MPV saya rosak. Apa masalahnya?

Sedang seronok-seronok keluar dengan famili, pintu gelongsor/’sliding door’ MPV anda tiba-tiba buat hal pula. MPV anda barangkali Toyota Alphard, Toyota Estima, Toyota Sienta, Nissan Serena, Hyundai Starex, ataupun Kia Grand Carnival.Pintu gelongsor manual lebih mudah untuk dibaiki, tapi pintu gelongsor berkuasa susah sikitlah gamaknya.Sebelum anda kelam kabut pandu ke bengkel dengan pintu yang rosak, barangkali anda boleh cuba periksa beberapa perkara terlebih dahulu. Jalan penyeles

Mersita

Mersita

Feb 6, 2021

New generation Toyota Mirai to debut

At the upcoming 2019 Tokyo Motor Show, Toyota will showcase the all-new Mirai Concept, which has been revamped from the ground-up. Painted in a shade of blue called Force Blue Multiple Layers, the new fuel cell electric vehicle (FCEV) boasts a low and sloping roofline and large 20-inch wheels. Similar to the predecessor model, the all-new Mirai gets large air intakes up front, but with a sleeker design.Underneath the new sheet metal is Toyota’s TNGA platform, which has underpinned a n

Eric

Eric

Oct 11, 2019

Spied: RHD 2021 Hyundai Staria caught testing in Thailand – Is this the reborn Estima?

Last week, Hyundai officially released more photos of the 2021 Hyundai Staria and it wouldn’t be surprising if the designers’ mood board contains Daft Punk, 2001: A Space Odyssey, and NASA because it looks so futuristic.However, we recently discovered spyshots of a Staria undergoing testing in Thailand courtesy of Car News Update. Based on the photos, the camouflaged Staria was decked out in black cladding but we did see glimpses of the dark grey paint job.The overall shape is lookin

CY Foong

CY Foong

Mar 22, 2021

All-new Toyota Harrier rendered

The current-generation Toyota Harrier was introduced in Japan back in 2013, and received a mid-life update in 2017.As such, factoring a typical 7-year model lifespan, an all-new Toyota Harrier is likely on the cards for a possible 2020/2021 debut.These renderings were done by Japanese publication BestCarWeb, which gives us an earlier preview of what they think the new Harrier could potentially look like.This is the current Toyota HarrierIn addition to the new looks, the publication also mentione

Eric

Eric

Mar 5, 2020

A new Toyota 86 is under development: Better than Toyota Supra? 

"We have a new 86 team," revealed by the 2020 Toyota Supra chief engineer Tetsuya Tada when speaking with Motor.        Despite Toyota's local PR representatives insisted that having a development team does not guarantee a new model, Tada has deliberately encouraged a trace of the Toyota 86.It is promising to see the new sports car developed; it is not however, to witness the debut of it considering the automotive industry has plummeted.

Tasia

Tasia

Sep 25, 2019

New 2020 Toyota Fortuner facelift rendered

The facelifted 2020 Toyota Fortuner was caught undisguised on the streets of Thailand. The images were hazy at best but least it gives an overall impression of the exterior design. Nikita Chuyko has taken that impression and expressed it in renderings which are published by kolesa.ru.As seen in the rendering, the headlamps and bumper design are more angular and the front grille is slimmer. Personally, it actually looks like it was styled by Perodua which means Malaysians will adore it.

Shaun

Shaun

Apr 16, 2020

Leaked: All-new 2021 Toyota Harrier unmasked

Merely 2 days after the all-new 2021 Toyota Harrier was spied at a storage location, the all-new SUV has now been unmasked.Courtesy of Instagram user @summit3837, we now have a decent look at Toyota’s upmarket SUV.Unlike the rugged-looking Toyota RAV4, the all-new Harrier takes a sleeker approach – the front end may look similar to the outgoing model, but it does get a new pair of headlights.Towards the sides, the all-new Harrier gets the signature side profile that was first introdu

Eric

Eric

Apr 7, 2020

All-new Toyota Corolla now open for booking

UMW Toyota Motor announced today that the All-New Toyota Corolla will be launched in Malaysia soon. Customers who wish to be the first to own the new sedan may place their orders at any authorised Toyota showroom nationwide starting today, 12th September 2019.There will be two variants of the All-New Toyota Corolla Altis available – 1.8G and 1.8E and the estimated on the road price is RM136,888 and RM128,888, respectively.The vehicle has been completely redesigned and re-engineered using t

Eric

Eric

Sep 12, 2019

New 2021 Toyota Camry facelift gets TSS 2.5+ and new floating touchscreen

Toyota USA has just unveiled the new 2021 Toyota Camry facelift, roughly three years after the model made its debut. In the process, it gains a revised front-end as well as improvements on the inside.Let’s take a closer look at the new Camry facelift. Exterior – Now with an Avalon-inspired front-endFor the North American market, the LE and XLE trims receive a redesigned front-end that features a more prominent lower air intake, giving it a Toyota Avalon-inspired look.Keep i

Eric

Eric

Jul 16, 2020

2020 Toyota new models – What’s coming soon

Having just introduced the new 2020 Toyota Alpbard and Vellfire, UMW Toyota Motor isn’t slowing down just yet.2020 Toyota Hilux, Toyota FortunerFollowing the debut of the updated luxury MPVs, we can expect UMWT to introduce the facelifted Hilux and Fortuner later this year.This notion is supported by the fact that both updated models have been caught on Thai streets, indicating that Toyota is readying up these models for a likely 2020 debut. 2020 Toyota RAV4 Apart from these

Eric

Eric

Feb 6, 2020

Fernando Alonso samples new 2020 Toyota Hilux facelift

Motorsport legends Fernando Alonso and Marc Coma sampled the upcoming new 2020 Toyota Hilux facelift during their Dakar Rally preparations last year.According to Toyota, the soon-to-be launched new 2020 Hilux will get a more powerful 2.8-litre turbodiesel as well as revised suspension geometry.Fernando said: “The Hilux is an icon and I’ve always been a fan of this car. When I first saw the New Hilux, it looked spectacular. It was nice to test the new car in a difficult environment, o

Eric

Eric

Jun 2, 2020

New Toyota Vios – This Or The Honda City?

UMW Toyota Motor introduced the new Vios earlier this year, refreshing its popular B-segment sedan with a completely new look and a generous dose of equipment. But does the updated Toyota Vios range have what it takes to lure buyers away from the popular Honda City?Specifications for Toyota Vios Engine: 1.5-litre, naturally aspirated, port injection, Dual VVT-i Power: 107 PS @ 6,000 rpm Torque: 140 Nm @ 4,200 rpm Transmission: CVT-type automatic, front-wheel drive Safety: 7 airbags, ESC, TR

Jack

Jack

Aug 13, 2019

UMW Toyota to launch new 2021 Toyota Innova Zenix variant, trademark filed

Back in October, the updated Toyota Innova was given its world debut in Indonesia. Over in the archipelago, the Innova is given two names, the standard Kijang Innova and the sporty Venturer.Indonesian-spec Venturer shownMeanwhile, closer to home, the new Innova is expected to arrive in Malaysia in 2021. However, according to a trademark filed at the Malaysian Intellectual Property Office (MyIPO), it seems there could be a luxury variant of the Innova looming called the Innova Zenix.The name was

CY Foong

CY Foong

Dec 15, 2020

Watch: The new 2020 Toyota Fortuner in action

After the introduction of the new 2020 Toyota Fortuner facelift, Toyota Motors Thailand just dropped a 30-second long video of its newest SUV. Similar to the recent Hilux model, it shares the same revised 2.8-litre 4-cylinder turbodiesel, now delivering 204 PS and 500 Nm, delivering 27 PS and 50 Nm more.For the top-of-the-line Legender variant, it gets a new grille along with a new front bumper, side steps, rear bumper, front/tail-lights, and 20-inch wheels. The interior gains a new Op

Brian

Brian

Jun 5, 2020