Tag

toyota estima hybrid

Toyota Estima – Long live the Malaysian king of MPV

MPVs were once a hot commodity and none were as legendary as the Toyota Estima. The unique egg-shaped van was a favourite among Malaysian families, providing versatility and loads of space.However, the legacy of Toyota’s eponymous MPV is sadly gone. Toyota quietly killed off the Estima in 2019 and few actually noticed its untimely death.We’ve already waxed lyrical about how the first-gen Estima was a gamechanger (and deserves to be a modern classic). So, we’ll put the spotlight

CY Foong

CY Foong

Dec 17, 2020

Sejarah Toyota Estima: MPV yang memulakan kehangatan kereta keluarga

Setiap keluarga yang semakin membesar sememangnya memerlukan kenderaan untuk membawa keseluruhan ahli yang semakin bertambah. Sebagai ibu bapa, mereka lebih prihatin akan keperluan dan keselesaan setiap ahli keluarga.Di Malaysia, antara kenderaan yang memulakan kehangatan kereta keluarga ialah Toyota Estima. Toyota Estima yang kita kenali sejak ia dihangatkan pada awal era 2000-an sebenarnya bermula daripada Toyota Previa yang diperkenalkan pada tahun 1990.Generasi pertama (XR 10. XR 20; 19

Faisal

Faisal

Oct 12, 2020

Toyota Estima – Raja MPV Malaysia suatu ketika dulu. MPV dah hilang takhta?

MPV suatu ketika dahulu adalah komoditi yang popular dan tiada yang lebih ‘lejen’ daripada Toyota Estima. Van berbentuk bujur telur yang unik ini pernah menjadi kegemaran para keluarga di Malaysia kerana ia serba-boleh dan mempunyai ruang dalaman yang luas.Namun, legasi MPV Toyota ini malangnya sudah berlalu pergi. Secara senyap, Toyota telah menggugurkan Estima pada tahun 2019 dan tidak ramai yang perasan kematian MPV ini di pasaran kereta baru negara kita.Kami sudahpun ceritakan ba

Mersita

Mersita

Dec 27, 2020

Panduan membeli Toyota Estima terpakai, MPV second hand kegemaran rakyat Malaysia!

Toyota Estima telah ditamatkan pengeluaran oleh Toyota pada tahun 2019. Model MPV popular tersebut melalui penjualan generasi akhir yang sukar kerana dibayangi oleh model Toyota Alphard dan Toyota Vellfire yang lebih premium.Walaubagaimanapun, MPV dengan pelbagai konfigurasi penumpang ini masih popular di Malaysia. Ia masih boleh dibeli oleh penjual kereta recond dan terpakai.Toyota Estima merupakan MPV yang boleh dinaiki dengan selesa pada tempat duduk baris ketiga dengan harga yang lebih mesra

Haris

Haris

Jan 5, 2021

Toyota Estima dengan twin turbo menghasilkan 370 PS, siap masuk trek lumba!

Anda pemilik ataupun peminat MPV Toyota Estima (ataupun Previa, nama rasmi yang dijual oleh UMW Toyota) ataupun kereta yang unik.Di Jepun, sebuah syarikat talaan kereta bernama Topline telah membina sebuah Estima yang khas untuk kegunaan di litar lumba!Nampak intercooler besar kat tengah tu?Topline adalah salah satu pakar ubahsuai MPV di Jepun dengan pengalaman lebih daripada 20 tahun. Diorang ni dah kira macam otai lah dekat sana.Pertama sekali, Topline menggunakan Toyota Estima generasi kedua

Zamil Syaheer

Zamil Syaheer

Sep 7, 2020

Supercharged, mid-engine, AWD - Here's why the first Toyota Estima is a modern classic

Toyota in the 1990s was on a roll when it came to producing some of the greatest cars of the modern era. Models like the A80 Supra, SW20 MR2, the Z30 Soarer and even the X90 Chaser/Mark II/Cresta became modern cult classics among car fans.However, there is another Toyota model from that period that should also deserve to be a modern classic. It was revolutionary in design, had some clever engineering, and more importantly for a Toyota, pretty reliable. I'm of course talking about the first g

CY Foong

CY Foong

Oct 25, 2020

Estima terbabas di ‘flyover’, anak terhumban ke bawah ‘landing’ atas Vellfire

Disebabkan hujan lebat, sebuah MPV Toyota Estima hilang kawalan dan terbabas di sisi jalan atas jejambat Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) menghala ke Jalan Tun Razak dari Gombak.Kemalangan sebegini memang kadangkala terjadi tapi kali ini, yang mengejutkan ialah kanak-kanak yang duduk di belakang tercampak dari cermin sisi belakang kanan dan terjatuh ke bawah.Setelah tercampak keluar, kanak-kanak tersebut mendarat di pusat pameran kereta di Jalan Pahang yang terletak betul-betul di bawah jejambat

Mersita

Mersita

Dec 2, 2020

Sejarah Toyota Alphard: Pembangunan yang menjadi raja segala MPV

Di Malaysia, kehangatan kenderaan jenis MPV mula menjadi jelas sejak kedatangan Toyota Estima. Walaupun Toyota Estima mempunyai saiz dan rupa paras yang cukup menonjol, sesetengah pembeli lebih gemar akan kenderaan yang lebih gah supaya kelihatan lebih ‘atas’ dalam khalayak ramai.Dengan kebolehan yang cukup lengkap serta gaya yang dimiliki oleh Toyota Estima, pembeli sememangnya menantikan kehadiran abang sulungnya iaitu Toyota Alphard.Generasi pertama (AH10; 2002 – 2008)Dengan

Faisal

Faisal

Oct 18, 2020

Panduan membeli Nissan Serena C26 terpakai, MPV kotak bagi yang suka menongkah arus?

Sebagai sebuah pasaran yang dijangka menurun (oops), mungkin ramai yang mempertimbangkan model MPV terpakai. Apa salahnya, kemuncak pasaran MPV pun sudah berlalu justeru model-model yang mahal ketika itu kini sudah mampu milik.Sebelum ini Wapcar.my pernah menampilkan Toyota Estima dan Toyota Alphard dalam panduan kereta terpakai kami. Sebagai keseinambungan, kami tampilkan juga pesaingnya iaitu Nissan Serena generasi C26.Sebagai rujukan, Nissan Serena bersaing rapat dengan Toyota Noah, Voxy dan

Haris

Haris

Feb 3, 2021

25 years ago, Toyota shoved an MR2 engine into an Ipsum for the fun of it

Ever wondered what would a Toyota Innova look like if its regular 2.0-litre engine was swapped out for a 3.0-litre inline-6 from the GR Supra? Well, that sounds mad but Toyota Great Britain (GB) once did something similar to one of their MPVs nearly 25 years ago.The Picnics JDM twin, the IpsumBack in 1997, Toyota GB’s PR and Social department transformed a sensible Toyota Picnic MPV into the crazy-sounding Picnic Sport Turbo. The Picnic was more recognised in Malaysia as the Ipsum where it

CY Foong

CY Foong

Apr 17, 2021

Toyota Indonesia introduces all-new Corolla Altis - hybrid variant debuts

PT Toyota-Astra Motor (TAM), the official importer and distributor of Toyota vehicles in Indonesia has introduced the all-new twelfth-generation Corolla Altis. For the Indonesian market, three variants of the all-new Corolla Altis are available, namely: Corolla Altis 1.8G (IDR 468,200,000) Corolla Altis 1.8V (IDR 489,300,000) Corolla Altis Hybrid (IDR 566,300,000)Power is derived from a 1.8-litre 2ZR-FE naturally-aspirated four-cylinder petrol engine that does 140 PS at 6,400 rpm and 172 Nm at 4

Eric

Eric

Sep 17, 2019

Panduan membeli Toyota Wish generasi kedua (AE20) serendah RM 40k, pencabar Alza - Exora sebenar?

Tidak dinafikan, zaman kegemilangan MPV mula merudum tetapi ia masih belum berakhir. Akibat daripada kemuncak zaman emas MPV tersebut, beberapa MPV masih mempunyai penangan yang hebat sehinggalah ke hari ini. Antaranya, Toyota Wish!Dibangunkan sejak 20 tahun yang lalu, Toyota Wish mencapai kesempurnaan pada generasi kedua yang dilancarkan pada tahun 2009 di Jepun. Walaupun generasi ini tidak dibawa masuk secara rasmi, Toyota Wish tetap ligat berkeliaran di jalan raya Malaysia.Praktikaliti Toyota

Haris

Haris

Feb 6, 2021

Indonesia set to receive 10 new EVs from Toyota, including Innova Hybrid

Pre-facelift Toyota Innova picturedA report from CNN Indonesia has mentioned that Toyota will be increasing its investment by another IDR 28 trillion (~RM 8 billion) in Indonesia, which will be spread until 2024.The additional investment, according to the report, will be used to manufacture a range of hybrid and electric vehicles, which could include the Toyota Innova Hybrid. Other models based on the IMV platform could be electrified as well, including the Fortuner and Hilux. Also Read: 10 new

Eric

Eric

Mar 16, 2021

Indonesia may get a Toyota Avanza Hybrid soon, Malaysia sticking to 1.5 NA?

President Director of PT Toyota Motor Manufacturing Indonesia (TMMIN), Warih Andang Tjahjono, said that Toyota Indonesia will produce hybrid vehicles starting next year in 2022. One of the speculated hybrid models is the Toyota Avanza.“The assembly process will be carried out by Toyotas facilities in Karawang, West Java,” said Warih. “This hybrid car is not only present for the domestic market, but is also targeted for export,” he added.Bob Azam, TMMINs Director of Admini

Shaun

Shaun

Apr 14, 2021

Toyota Raize, Alphard - antara 5 kereta paling laris di Jepun tahun 2020 yang ada di Malaysia!

Jenama Jepun sememangnya menjadi pilihan utama bagi sesetengah pembeli di Malaysia. Oleh yang demikian, sudah tentu model kereta terlaris di Jepun mampu menjadi penanda aras terawal untuk model-model yang bakal berjaya di Malaysia.Imej oleh The Federal NewsMenurut Japan Automobile Dealer Association (JADA), berikut adalah model paling laris di Jepun pada tahun 2020 (kategori bukan kereta-kei). No Model Unit Jualan Tahun 2020 1 Toyota Yaris 151,766 2 Toyota Raize 126,

Haris

Haris

Jan 11, 2021

Toyota RAV4 will be rebadged as a Suzuki ACross with Toyota's hybrid system

Toyota and Suzuki announced their plans for collaboration way back in 2017. The first phase of the collaboration saw Suzuki supplying its Baleno to Toyota, which then sells it as the Toyota Glanza in India.Japanese market Toyota RAV4 picturedToyota RAV4Moving forward, Toyota will be supplying the RAV4 to Suzuki for the latter to sell in Europe.The new C-segment SUV (or subcompact SUV, depending on who you ask) is expected to be called ACross, and the model will be positioned above Suzuki&rs

Eric

Eric

May 8, 2020

Losing sales to Toyota Yaris Cross, Daihatsu to add hybrid variant of Daihatsu Rocky soon

Daihatsu will launch a new hybrid-powered compact SUV - most likely a new variant of the Daihatsu Rocky – in Japan later this year, reports Japan’s Nikkei.Sales of the Daihatsu Rocky, which is also sold as the Toyota Raize in Japan (manufactured by Daihatsu under contract), is hampered by the lack of a hybrid variant, which is crucial in Japan and is offered by Daihatsu’s friendly family rival’s Toyota Yaris Cross.Although sales data show that the Daihatsu Rocky/Toyota Ra

Hans

Hans

Jan 26, 2021

Honda Jazz Hybrid vs Honda Jazz V vs Toyota Yaris; combing through the spec sheet

We’ve compared the Honda Jazz and Toyota Yaris multiple times. But we’ve never really looked closely at the equipment list that each car has. So, we decided to go through the equipment list with a fine-tooth comb!Here’s a quick reminder of each car’s variant equipment list:For this guide, we’re comparing the top spec Toyota Yaris G with the top spec Honda Jazz V variant and the Honda Jazz Hybrid as well.In terms of safety equipment, the Yaris far outshines both Jazz

Jerrica

Jerrica

Jan 28, 2020

Panduan kereta terpakai: Toyota Prius, Honda Insight, Camry Hybrid kini berharga serendah RM 40,000 sahaja?

Toyota CamryTerdapat sedikit jangka masa pendek antara 2011 hingga 2013 ketika pembeli kereta Malaysia menikmati promosi terhebat - duti import dan eksais digugurkan sepenuhnya untuk model hibrid yang diimport sepenuhnya dengan kapasiti enjin di bawah 2,000 cc. Promosi tersebut telah membawa kepada lambakan model hibrid Jepun seperti Toyota Prius, Honda Insight dan Honda CR-Z di sini.Sekitar tahun 2009 hingga 2010, ada pengecualian duti juga tetapi pada tahap yang lebih rendah iaitu pengecualian

Haris

Haris

Oct 29, 2020

2020 Toyota Corolla Cross debuts, coming to Malaysia – 1.8L Hybrid, full ADAS

The first-ever Toyota Corolla Cross has made its global debut in Thailand. All preliminary speculations of Toyota’s latest C-segment SUV have all turned out to be correct, except for its price. More on that later.Toyota has confirmed that the Corolla Cross is built on the Toyota Corolla Altis’ (and C-HR’s) TNGA-C platform, but with a different rear suspension. While the Corolla Altis/C-HR uses a more complex double wishbone setup for superior ride and handling, the Corolla Cros

Hans

Hans

Jul 9, 2020

Toyota enters the hypercar game with the hybrid GR Super Sport!

As much as Honda and Nissan’s been hogging the sedan limelight in in Malaysia, Toyota's going straight for the jugular with a hypercar! Leave aside the fact that they’ve won the 24 Hours of Le Mans - this freaky thing Toyota showcased is the real star of the weekend. Word on the ‘webs say that it could be Toyota’s hypercar and as far as looks are concerned, we’re convinced too.First, it’s got no roof, second, it’s got properly fat wheel arc

Sanjay

Sanjay

Sep 25, 2020

Next-gen Toyota Fortuner to debut in 2022 - hybrid engines, better ADAS, new tech!

Current-gen, facelifted Fortuner pictured.The Toyota Fortuner is in its second generation, and last week we welcomed the facelifted version in Malaysia. Now, theres news that seemingly confirms the third-generation, all-new Fortuners debut in 2022. Mr. Konishi.Yoshiki Konishi, chief engineer of Toyota Motor Corporation, told Indian media that “We’ll launch it next year.” So what can we expect?Whats new: new EPS, better VSC, improved ADASChief among the updates is electric power

Sanjay

Sanjay

Jan 12, 2021

New 2021 Toyota Yaris Cross unveiled - TNGA-B, 1.5L NA & Hybrid

Toyota has just taken the covers off the new Yaris Cross, its latest B-segment SUV.The new Yaris Cross is built on the same TNGA-B platform as the Yaris hatchback, sharing the same powertrains too.Speaking of powertrains, the Yaris Cross will be offered with a 1.5-litre 3-cylinder petrol-electric hybrid powertrain or a regular 1.5-litre naturally-aspirated petrol engine, mated to Toyotas Direct Shift CVT. Power is delivered to either the front wheels or all four wheels.Apart from its hybrid powe

Eric

Eric

Apr 23, 2020

Used hybrids are really cheap, so should you buy a used Toyota Prius, Camry Hybrid or Honda Insight?

There was a short period of time between 2011 until 2013 when Malaysian car buyers enjoyed a too good to be true deal - import and excise duties were completely waived for fully imported hybrid models with engine capacities below 2,000 cc. The Japan-made Toyota Prius, Honda Insight and CR-Z were introduced here.Between 2009 to 2010, duty exemption was also available, but at a lower rate - 100 percent exemption on import duties and 50 percent discount on excise duties.At a time when even the most

Hans

Hans

Oct 20, 2020

My MPV sliding doors are not working, what is the problem?

So, the sliding doors on your MPV decided to fail on you. It could be a Toyota Alphard, Toyota Estima, Toyota Sienta, Nissan Serena, Hyundai Starex, or a Kia Grand Carnival.Manual sliding doors are a lot easier to fix, but power sliding doors are a little bit trickier.Before you rush to any nearby workshop, you might want to check a few things. The solution is usually a lot cheaper than you think it is.1. Sliding doors hard to open or close? Could be dirty tracksTracks for the sliding door of a

Arif

Arif

Jan 29, 2021

Pintu gelongsor MPV saya rosak. Apa masalahnya?

Sedang seronok-seronok keluar dengan famili, pintu gelongsor/’sliding door’ MPV anda tiba-tiba buat hal pula. MPV anda barangkali Toyota Alphard, Toyota Estima, Toyota Sienta, Nissan Serena, Hyundai Starex, ataupun Kia Grand Carnival.Pintu gelongsor manual lebih mudah untuk dibaiki, tapi pintu gelongsor berkuasa susah sikitlah gamaknya.Sebelum anda kelam kabut pandu ke bengkel dengan pintu yang rosak, barangkali anda boleh cuba periksa beberapa perkara terlebih dahulu. Jalan penyeles

Mersita

Mersita

Feb 6, 2021

Toyota Harrier 2021 lancar di Singapura - enjin hybrid, 218 PS, harga bermula RM 488k!

Selepas pelancaran Toyota Yaris Cross, Singapura kini menerima sebuah lagi model SUV buatan Jepun. Toyota Harrier 2021 serba baru kini rasmi dilancarkan di Singapura pada harga bermula SGD 161k (~RM 488k) hingga SGD 174k (~RM 528k).Varian Toyota Harrier Antara model terlaris di Jepun tahun lepas, Toyota Harrier ditawarkan dalam 2 varian iaitu Elegance dan Luxury Hybrid. Imej Toyota Harrier generasi ketiga masih dikekalkan namun ditambah dengan beberapa kemaskini perincian. Lambang helang yang si

Haris

Haris

Jan 29, 2021

2020 Toyota Urban Cruiser looks like a mini Fortuner but with mild-hybrid tech

Earlier this month, we reported news that Toyota is set to launch another crossover called the Urban Cruiser, this time in India. It is a rebadged Maruti Suzuki Vitara Brezza which is the sub-4-metre little brother of the global Suzuki Vitara.Toyota Kirloskar Motor Pvt Ltd, Toyota’s Indian subsidiary has released pictures and bookings for the little crossover on their official website. The Urban Cruiser is Toyota’s second partnership model with Maruti Suzuki after the Baleno-based Gl

CY Foong

CY Foong

Aug 25, 2020

All-new 2021 Toyota Harrier, TNGA-K, 2.0L and 2.5L Hybrid, goodbye turbo

Slightly less than a week after the all-new 2021 Toyota Harrier was leaked online, Toyota has released preliminary specifications of its SUV.Goodbye turbo powerFrom the provided specifications, Toyota has dropped the outgoing model's 2.0-litre turbocharged petrol engine, replacing it with two Dynamic Force powertrains.The first is a 2.0-litre M20A-FKS naturally-aspirated petrol engine that does 171 PS at 6,600 rpm and 207 Nm at 4,800 rpm, hooked up to a Direct Shift CVT.Apart from the n

Eric

Eric

Apr 13, 2020

2021 Toyota C-HR to be dropped from Malaysia as Thailand shifts to hybrid-only C-HR facelift

The Toyota C-HR is due for a mid-lifecycle update soon but the C-HR model range will most likely be dropped for Malaysia. Its vacated slot will be filled by the upcoming Toyota Corolla Cross.The C-segment Toyota C-HR was launched in Thailand in early-2018 (previewed in November 2017 at the Bangkok motor show) and after nearly 3 years on the market, a facelift is due to be launched in early-2021, reports Thailand’s Headlightmag.com.European market facelift model shownThe facelifted Toyota C

Hans

Hans

Jul 28, 2020