Proton telah mengesahkan bahawa mereka sedang mengambil langkah-langkah untuk menambah baik perkhidmatan selepas jualan mereka yang bertujuan untuk mengurangkan masa menunggu pelanggan.
Dalam pada itu juga, Proton dilihat mengambil maklum mengenai masalah tersebut yang melanda sebahagian pelanggannya.
window.googletag = window.googletag || {cmd: []}; googletag.cmd = googletag.cmd || []; googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('/22557728108/my_article_fourthp_under_pc', [
728,
90
], 'div-gpt-ad-1685525140735-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.pubads().collapseEmptyDivs(); googletag.enableServices(); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1685525140735-0'); });
“Proton menyedari isu yang dihadapinya berkaitan selepas jualan dan ketersediaan alat ganti. Pelanggan kami telah menghubungi kami dan kami amat menyesali sebarang kesulitan yang berlaku.
"Saya ingin meyakinkan mereka bahawa kami mengambil serius setiap aduan dan pihak pengurusan kanan telah mengenal pasti beberapa punca kesesakan dan isu operasi yang memerlukan penambahbaikan.
“Langkah pertama adalah untuk menangani ketersediaan alat ganti di mana kami telah melaksanakan syarat mandatori di mana semua pengedar dikehendaki menyimpan stok 22 alat ganti pantas yang mencukupi untuk 3 bukan.
"Pusat alat ganti utama kami juga tertakluk kepada keperluan yang sama, dan kami berharap ini akan memudahkan masa menunggu pelanggan. Kami juga dalam usaha memperkukuh keupayaan dan pengetahuan pengedar kami untuk menyediakan perkhidmatan selepas jualan yang cemerlang kepada semua pelanggan Proton.
"Masih banyak lagi yang perlu dilakukan tetapi kami akan memaklumkan perkembangan kami sepanjang tahun ini,” ujar Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Proton.
Hujung Januari 2022 lepas, Proton telah mengulas masalah yang dihadapi mereka mengenai kekurangan alat ganti yang melanda model SUV, Proton X50 dan Proton X70 di samping model tempatan seperti Persona, Iriz, Exora, dan Saga, secara kolektifnya dikenali sebagai PIES. Untuk pengguna Proton, ikuti perkembangan yang akan datang bersama kami.
Baca: Penyelesaian bagi masalah bekalan alat ganti untuk Proton X70 dan X50 kini sedang diusahakan
window.googletag = window.googletag || {cmd: []}; googletag.cmd = googletag.cmd || []; googletag.cmd.push(function() { googletag.defineSlot('/22557728108/my_article_relatedmodel_above_pc', [
728,
90
], 'div-gpt-ad-1685525247138-0').addService(googletag.pubads()); googletag.pubads().enableSingleRequest(); googletag.pubads().collapseEmptyDivs(); googletag.enableServices(); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1685525247138-0'); });